آلورا ایمنی در صنعت فولاد
.:: Your Adversing Here ::.
 

آلورا

 

آلوورا نام گياهي است از راسته مارچوبه اي ها (Asparagales)، تيره سريشيان(Asphodelaceae) اين گياه بومي آفريقاي شمالي است. صبر زردبي ساقه استالبته برخي از آنها داراي ساقه اي بسيار كوتاه هستند.
اين گياه 80 تا 100 سانتي متر رشد مي كند و از طريق پاجوش تكثير ميشود.
برگهاي آن نيزه اي كلفت و گوشتي بالبه هاي دانه دار است و رنگ آن سبزخاكستري مي باشد. گلهاي آن بر روي سنبله اي مي رويد كه گاه تا 90 سانتي متر درازادارد.
هر كدام از گلهاي آن آويخته است و داراي لوله اي 3-2 سانتي متري مي باشد. صبر زرد را از ديرباز در مناطق خشك- گرمسيري و نيمه گرمسيري جهان، هم به عنوان گياهزينتي و هم گياه درماني كشت مي كنند.
مصارف عمومي آلوئه ورا غالبا در تهيه كرمهاي موضعي است و در حفظ رطوبت پوستدر پوستهاي خشك كمك كننده است. بعلاوه تركيبات آن در بهبود آثار سوختگي، اثرات ضد التهابي و كاهش اسكارناشي از زخمها مفيد است.
گیاه آلوورا گیاهی است که محدودیتهای آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را بهراحتی تحمل میکند.
آلوورا به صورت ژل، پودر، کپسول، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرارمیگیرد و در صنایع آرایشی، نوشابهسازی و دهها موارد دیگر استفاده گردیده و در بازار جهانی جایگاه مناسبیدارد.
قدرت جذب آلوورا 4 برابر سریعتر از آب میباشد.
این معجزهگر خواص ضد لک ، ضد جوش ، آکنه ، چروک ، گوشت اضافه و آفتاب سوختگی و ضدعفونی کنندهدارد.
گياه دارويي الوورا در كاهش ريزش مو موثر است.اين گياه در درمان التهاب هاي پوستي ناشي از تابش اشعه ايكس مفيداست .
پماد گرفته شده از الوورا خاصيت ضد ويروسي دارد و در درمان و ترميم سوختگيهاي پوستي درجه دو و سه كاربرد دارد.
اين گياه در قرن 16 از اسپانيا به آسيا آورده شد و امروزه از اين‌گياه درلوسيون ها, مواد آرايشي و شامپوها استفاده مي شود .قدمت استفاده از گياه داروييالوورا در طب به 1500 سال پيش از ميلاد مسيح باز مي رسد.
جالینوس معتقد است از آنجا که آلوورا خون را از ناحیه سر به طرف پا می راندلذا از سکته های مغزی جلو گیری کرده واز تیرگی چشم می کاهد .
جالب انجاست که از دیر باز تمدن های بزرگ جهان اعم از یونانی ، رومی ، چینیونیز اقوام افریقائی ، مایایی وسرخپوستان امریکائی آلوورا را گرامی داشتند مسلمانانهنوز هم در بسیاری از نقاط جهان در بازگشت از سفر حج ، برگهای آلوورا را بر سر درخانه هایشان می آویزند .
ویژگی های آلوورا
نام آلوورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان می باشد که از کلمه عربی آلوئهبر گرفته می باشد آلوورا در ایران به نام صبر زررد مشهور است آلوورا چنان خواصچشمگیر ومتعددی دارد که نامها والقاب زیادی از قبیل : گیاه درمانگر، گیاه سوختگی ، دکتر گلدنی ، گرز بهشتی را به خود تخصیص دادهاست .
آلوورا از خانواده زنبق می باشد این گیاه با ظاهری شبیه کاکتوس ، گیاهیدائمی ، گوشتی وآبدار است که با برگهای پهن تیغ دار حداکثر دو متر ارتفاع دارد باجدا سازی تیغ هایی که در لبه برگها قراردارند مایع غلیظ وژله مانندی ترشح می شود کهتمام خواص گیاه در آن نهفته است .
ژل آلوورا شامل بیش از 75 ماده مقوی از لحاظ غذایی ، 200 ترکیب فعال شامل 20 ماده معدنی ، 18 آمینو اسید و12 ویتامین می باشد .
گسترش جغرافیائی آلوورا
در قرن 17 این گیاه از طریق جزایر هند غربی به اروپا آورده شد در حال حاضربیش از 240 نمونه مختلف آلوورا وجود دراد که بطور عمده در مناطق خشک افریقا ، اروپا، وامریکا رشد می کند در بین بیش از 240 گونه آلوورا چهار نمونه آلوورا تشخیص دادهشده است که دارای ارزش غذایی می باشند ودر راس آنهاALOE BARBADENSIS MILLER قرار گرفته است .
آلوورا در ایران
این گیاه در ایران باستان در استان هرمزگان بویژه در بندر لنگه ،بندر سیریک، ارتفاعات بشاگرد ، قشم ودر بوشهر وسیستان وبلوچستان می روید .
اگر چه آلوورا هزاران سال است که نقش مهمی را در پزشکی سنتی ایفا می کنداما از کشف خواص بی همتای آن توسط طب مدرن امروزی زمان زیادی نمی گذرد .
طب سنتی وخصوصیات آلوورا
آلوورا اگر بطور مستقیم بروی پوست قرار گیرد تاثیر شگرفی در درمان زخمها ،بریدگیها ، خارش پوستی ، التهابات پوستی ، اگزما وگزیدگی های سمی وسوختگی های ناشیاز تشعشعات اشعهX دارد .
استفاده از این گیاه سبب سرعت در بهبودی زخمها ، جلوگیری از عفونت وهمچنینجلو گیری از بجا ماندن آثار زخم وگوشتهای اضافی می گردد .
عصاره این گیاه برای حفاظت پوست وموی سر موثر بوده وباعث حالت دادنموودرخشندگی آن می شود .
بخور این گیاه تسکین دهنده درد سینوزیت می باشد واستنشاق بخار آبی که برگآلوورا در آن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید است .
چکانیدن چند قطره از شیرابه گیاه ، موجب تسکین فوری گوش درد می شود وبرایتسکین درد چشم نیز مفید می باشد .
طب مدرن وخصوصیات آلوورا
اغلب مردم با این گیاه به عنوان یکی از مواد سازنده محصولات آرایشی مثل ضدآفتاب ها ، مرطوب کننده ها وکرمهای سوختگی آشنا هستند . به عنوان مثال تولیدکنندگان شامپو اعتقاد براین امر دارند که اسیدیته معادل 5/4 این گیاه آن را برایساخت انواع شامپو و نرم کننده ها ایده ال نموده است .امروزه حضور روز افزون آلوورادر محصولات متعدد و متنوعی مشاهده می شود هم اکنون متخصصین تغذیه نیز مصارف خوراکیگیاه یاد شده را به اندازه مصارف خارجی آن مفید ومتعدد می دانند و آن را به اشکالمختلف از جمله عصاره ژل ، کپسول ، پودر و آبمیوه عرضه می کنند .
به 10 دلیل عمده باید نوشیدنی آلوورا را نوشید .
1-آمینو اسیدها ، اجزا وقالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت امنیو اسیدضروری وجوددارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزا گیاه الورا کشف شده است . نوشیدن مداوم ومنظم آلوورا به شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی امینو اسیدهایضروری بدن ، سلامتی بدن خودرا حفظ نمائید .
تجزیه ترکیبات آلوورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ،آلوورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را می سازد .
2- آلوورا بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت والتهاب جلو گیری می نماید ،همچنین سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود .
3- ویتامین های موجود در آلووراA ،B1،B2،B6،B12،C ،E و فولیک اسید ونیاسین می باشد . بدن انسان نمی تواند بعضی از این ویتامینها را ذخیره نماید. ، بنا براین بهترین راه تامین ویتامین های فوق نوشیدن میزان مناسبی ازآلوورا ی یام یام می باشد .
4- مواد معدنی که در آلوورا یافت می شود شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ،کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد . یک راه طبیعی وسالم برای تامین نیازهای بدن میباشد .
5- هر 21 الی 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلووراییام یام می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستیسالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید .
6- استفاده مداوم نوشیدنی آلوورای یام یام سبب کمک به بهبود تنظیم دستگاهگوارش می شود. بااستفاده مداوم نوشیدنی آلوورا احساس تندرستی وسلامتی به شما دست میدهد وسطح انرژی بدن افزایش می یابد وبه شما کمک می کند تا وزن بدن مناسب ومتعادلگردد .
–7 آلوورا بطور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد . نظر به اینکه سیستم ایمنیبدن همانند ساعت کارمی کند تا از بدن محافظت نماید از این رو نوشیدن مداوم آلووراییام یام سبب می گردد بطور طبیعی مصونیت ومقاومت بدن بطور چشمیگر افزایشیابد .
–8 آلوورا دارای قابلیت طبیعی دفع سموم می باشد ، نوشیدن مداوم آلوورای یامیام می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده وجذب پروتئین را افزایش دهد وهمزمانمیزان باکتریهایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد . آلوورا همچنین سبب کاهش سوزشقلب ، معده دیگر ناراحتی های گواراشی می شود .
–9 آلوورا الیتام بخش سوختگی ها ، بریدگیها ، پارگیها ، خراشها وسوزش خفیفپوست می باشد .
–10 نوشیدنی آلوورای یام یام متضمن سلامتی دهان ولثه می باشد .
فقط فکر کنید با استفاده فقط 60 الی 120 گرم نوشیدنی آلوورا در روز میتوانید تغییرات را در خود مشاهده کنید .
فوايد گياه آلوورا (صبر زرد ) بر پوست :
-1مفيد براي پوستهاي خشك
-2 كمك در بهبود سوختگي، گزش حشرات، تاولها و واكنشهاي حساسيتي
-3 كمك به حفظ سلامت پوست
-4 كمك به حفظ قوام پوست
-5 روغن آلوئه ورا مي تواند پوست خشك را براق و درخشنده كند
-6 كمك به درمان اگزما، سوختگي، پسوريازيس، التهابهاي پوستي و زخمها
-7 كاربرد عالي در حفظ رطوبت پوست و افزايش خاصيت انعطاف پذيري با اكسيژنرساني به سلولهاي كه باعث افزايش استحكام و قدرت بافت سازي مي شود.
-8 عصاره آن در محصولات آرايشي به عنوان كرمهاي ضد چروك، ماسكهاي پوستي، رژلباستفاده مي شود.
-9 كمك به جلوگيري از پيري پوست
-10 كمك به برطرف كردن لكهاي تيره پوست و كاهش پيگمانهاي پوستي
اين گياه در ساخت ژل- كرم، نوشيدني، كپسول، محلول و عصاره است. آلوئه وراشامل 75 ماده مغذي مثل ويتامين ها، شكر، كلسيم، سديم، نيتروژن، آمينواسيد، آنزيم،اسيد و مواد معدني است.
برخی از خواص دیگر آن :
برخی ازخواص اصلی آلوورا عبارتند از :
–1 ضد التهاب و ضد آلرژی
– 2 مهار کننده درد
–3 اثر التیام بخش
–4 اثر کراتولیک
-5 اثر انتی بیوتیکی
–6 اثر تکثیر کننده سلولی
–7 انرژی دهنده
–8 اثر هضم کننده
–9 اثر سم زدایی
–10 تامین آب پوست
–11 پاک کننده طبیعی
–12 مقابله با تحریکات ( سوزش و خارش را از بین می برد )
–13 آلوورا باربادنزیس هیچ اثر جانبی شناخته شده ای ندارد .
آلوورا در درمان زخم پا، ورم مفاصل، خارش سالک جلدی، امراض لثه ودهان،همروئید، طاسی ناحیه سر و و همچنین ترمیم جای سزارین موثر است.
برای درمان زخم معده، زخم های گوارشی، کم خونی، بی خوابی، درد کلیه و برایانواع دیابت مفید است.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






sajjadzamani

سجاد زمانی

sajjadzamani

http://s-zamani.ir

ایمنی در صنعت فولاد

آلورا

ایمنی در صنعت فولاد

به اولين و بزرگترين سايت رسمي ايمني و بهداشت در صنعت فولاد(ذوب و نورد)كشور خوش آمديداميدواريم ساعات خوب و خوشي را سپري كنيد. آرزوي ما هدف ما و هدف ما بهبود شرايط ايمني و بهداشتي كشورعزيزمان ايران مي باشد رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کارخانجات اگر جدی گرفته نشود علاوه بر اینکه خسارات جبران ناپذیر مستقیمی که برای کارخانه در بردارد برای اینده کارفرمایان و آویزون شدن عده ای از کارگران دارای نقص عضو و معلول را دربرخواهد داشت

ایمنی در صنعت فولاد